Brill har haft Mikkeller i portföljen sedan tiden då de var en ny spännande fantombryggare. Tillsammans har de bland annat tagit fram serien K:rlek tillsammans, som lanserats på Systembolaget varje vår och höst i flera år.
Avtalet mellan Galatea och Mikkeller är redan aktivt och man kommer fortsätta erbjuda såväl grundsortiment som säsongssortiment, och utlovar flera lanseringar av nya produkter. Konstigt vore annat, det är ju Mikkeller vi pratar om.
-Vi ser Mikkeller som föregångare, ett varumärke som vi vill växa och utveckla på den svenska marknaden, både med nya lanseringar på Systembolaget och inom hotell, restaurang och grossistledet. Det är ett uppdrag vi ser med nyfikenhet på – att få lära känna Mikkeller ännu bättre genom arbetet som nu startar för att etablera varumärket med ett starkt partnerskap i grunden och rätt filosofi för att lansera nya hantverksöl på svenska marknaden, säger Erik Dellgren, som blir Galateas brand manager för Mikkeller, i pressmeddelandet.
För Mikkeller handlar det förstås om att försöka växa på den svenska marknaden och nå ut till ännu fler. De är varken de första eller sista som överger sin tidigare svenska importör för Galatea i just det syftet. För långt ifrån alla har det lyckats, men Mikkeller är ju inte vilket ölföretag som helst heller.
"Köp den här pallen Arboga så får du köpa en låda Beer Geek Breakfast, men bara då". Ungefär som Carlsberg och Nya Carnegiebryggeriet.
SvaraRaderaMenar du att det går nio dåliga på en bra, eller är du bara bitter Magnus?��
Radera